söndag 24 oktober 2010

hmmm......

Denna vecka har för mig varit i lite av ett kaos!

Jag har mått pyton.
Fick beskedet i tisdags att jag har något som heter IBS.
En irriterad/inflammerad tjock och tunntarm.
Skönt att få en diagnos , men jobbigt att veta att det inte finnss så mycket att göra.....

Man kan äta en superlåg dos av "antideppresiva" , för att tarmen ska få LUGN.
Började med att ta en sån tablett i onsdags kväll.

Vaknade kl 04.00.
Ont i magen och mådde ASdåligt!
Yr och ont i huvvet....sen kom diarre´n.
bläää....
VVar tvungen att åka o jobba , men fick ge upp vid 13 , åkte då hem och sov....
Vaknade av att det kliade på benen.......jaha.....nässelutslag.....
Och nu har jag där jag kliat mig , ASSTORA blåmärken!!!

Behöver jag säga att jag inte tog nån mer tablett??

Ok....i fradags hde vi firmafest med vra grannar.
Jättetrevligt......men jag drack inte speciellt mycket men fullkommligt bäljade i mig vatten...
TROTs det så mådde jag jättedåligt igår!
Jag håller med min brorsdotter JOHANNA.......Alkohol är skit!
Jaja.....idag vägde jag mig i alla fall (trots att jag inte är med i WW längre på min doktors inrådan) hade jag gått ner -4 , 5 KG!

DET är jag så glad för!

HEPP!!

2 kommentarer:

  1. Du e så duktig, tänk på dig själv nu så magen får en chans att bli bra.. Pussis.B

    SvaraRadera
  2. Men GUUUUD vad kul att du har gått ner så mycket!!

    IBS har hela befolkningen :( jag tror det är ett resultat av hur vi behandlar våra kroppar...hur vi gjort länge liksom. Jag har det, bror har det, per har det...nästan alla jag känner. Inte kul alls :( men man lär sig hur man funkar tllslut. Pussis jag hjälper dig med vad du vill <3

    SvaraRadera