onsdag 22 april 2009

Ensamvarg?

När barnen är riktigt små ,
när man inte får sova ordentligt , eller
När de är sjuka o hänger en i trasorna HELA
tiden......då längtar man efter att kvällen ska komma.
Då kan man tända ljus o bara sitta i soffan.....
SJÄLV......mysa , zappa lite....dricka lte te , eller till
o med ett glas vin.
Njuta av stillheten.....
Men.....

När man har en kille som ska fylla 12 och
kommit in i nån sorts pubertet.....

Då är den tiden som BORTBLÅST!!!!!

Satt i soffan igår.
Lillan sov....
Mannnen satt i datarummet.....
Och......brevid mig i soffan satt
min son och tittade på tv med mig......
BREVID/TRYCKT mot mig!!!!
Men....Va F-N!!!!
Det är ju MIN egen tid......
*snyft*......

4 kommentarer:

  1. Du får helt enkelt vara uppe lite längre än vanligt för att få din egen tid nu när du har "tonårsbarn". Går han och lägger sig kl. 22 då får du gå och lägga dig 24 :-) Men å andra sidan kanske du ska njuta av att han sitter tryckt mot dig och myser för snart är det slut med det också :-(

    SvaraRadera
  2. Så sant......men jag orkar juh inte......=(
    O tänk att jagg förstod att det var någon som skulle säga att jag skulle njuta för att det snart går över.......men jjag inbillar ju mig att min son kommer att sitta o gulla med sin mamma även när han 20!!!!!
    =)

    SvaraRadera
  3. Tänkte på samma sak som The Gemini - var glad så länge han VILL sitta med dig.;) men visst behöver vi alla lite egen tid.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag antar att jag bör säga: njut så länge det varar. Det är inte alla 12-åringar som vill sitta tryckt mot mamma. Men jag fattar vad du menar. Jag har valt att ta mig den tiden på morgonne istället. Då är det ingen som frivilligt ger sig upp...:)

    Kram!

    SvaraRadera