torsdag 20 maj 2010

Hej och hå!

Idag får jag ta i från tårna!
Min lille (!) son har varit dunderförkyld
sen i måndags.....Jag har varit ledig tisdag och onsdag o
då pysslat om honom.
Igår kände jag dock att en egen förkylning var på väg.....
Igår em hade jag feber o nu på morgonen oxå....
MEN.....eftersom jag är egen företagare så måste jag gå o jobba.....
MÅSTE!
Hur kul e det??
Är det ett bra samhälle för egna företagare??
Jag får av försäkringskassan 3 (!) karensdagar när jag e hemma.
Sedan drar dom skatt trots att jag betalar den själv.....
Så jag får när jag är hemma:
300 kr om dagen!!!!!
Det ni!!
300kr!!

Jag måste enligt min budget ta in 2000kr om dagen bara för att gå runt.
Så vad tycker försäkringskassan att jag ska göra???

Hora?????

Näää....inte fan ska jag vara sjuk i alla fall...
Nu måste jag gå o göra mig i ordning..
Ha en bra dag därute!
/ snorstina

1 kommentar: