tisdag 24 november 2009

barnen , herregud , barnen.

Ja , det finns absolut INGEN/INGA i hela världen som på verkar mig
så mycket som mina barn!!!

Min dotter har i ca 3-4 veckors tid mått illa i kanske 1-2 dagar
per vecka.

varit hängig och väldigt KLÄNGIG!

Vid utveckling samtalet förra veckan var allting JÄTTE bra!
Men i måndags morse var lillan sjuk igen!

Jag fick nog och ringde till doktorn.
Mannen som är den som är hemma (oftast) åkte med henne till läkaren
Där var allt Tipp-Topp!!

Alla värden var Ok.
Utom att doktorn frågade:

"Annars?? allt bra i skolan och så.....hände det något i skolan som gör att du
mår dåligt för en sådär 3-4 veckor sen??"

Dottern: "nä.....inget....allt e bra...Förutom att MAMMA är stressad!"

Aha....MAMMA är stressad!
Ja , det är jag juh.......

men.....

Har JAG alltså gjort mitt barn sjukt????

Nä , fy fan för all stress!!

6 kommentarer:

  1. Lite samma lika här.
    Tycker att barnen ibland är hemska, men när jag frågar mig varför...ja då är det inte deras fel iaf...men min stress/kontrollbehov etc som stökar till det...för alla...

    SvaraRadera
  2. du har upplevt en av mina största skräckar, att utsätta mitt (snart mina) barn för mitt eget livs problem. usch. hoppas hon kryar sig fort. kanske hjälper nu när hon fått prata om det lite?

    SvaraRadera
  3. Stackare, inte kul att höra. Men... det var sanningen va? allt suger de upp, som små grekiska tvättsvampar. Tror ploppan förstår om du pratar med henne. Hon är ett mkt förståndigt barn. Kram B

    SvaraRadera
  4. Oj, det var en hård smäll rakt i magen! Men ibland är det nog bra att höra sanningen o kanske tvingas se över vardagen? Lycka till.

    SvaraRadera
  5. Önskar någon hade fått min aparanger att inse detta när jag var liten. Jag har sugit åt mig deras stress/bråk/oro sen jag lärde mig gå. Var inte ledsen för dett anu...var glad..att du och din goa man kom på detta i tid istället!! Man kan inte göra ngt åt det som varit...men framtiden ligger i din hand och du har en massa människor runt dig som älskar dig som mer än gärna axlar din oro, trötthet..ja allt! Sara är som jag..hon VILL finnas för allt och alla och speciellt sin fina mamma. Så använd oss och låt henne vara din lilla solstråle och ge henne en cencurerad version av hur du mår <3

    SvaraRadera
  6. Tack för att NI finns!

    Lillan mår bättre nu , kan jag tillägga , eftersom jag är "världens gladaste , friskaste Mamma" !!

    SvaraRadera